א. דיברנו על פרק כ"ב בתהילים שחז"ל דרשו אותו כפרק שאמרה אסתר המלכה. הקראתי את הפרק, כמעט בלי הסברים וביקשתי מהבנות לחשוב על אסתר, היהודיה היתומה, שנלקחה לארמון המלך אחשוורוש, ונאלצה להתמודד עם הגזירה על היהודים כמעט לבדה. ולדמיין כאילו היא הדוברת בפרק.
ב. סבב- משפטים במזמור ש'תפסו' אותן במיוחד בהקשר זה.
ג. לימוד המדרש- כיצד רואה את הקשרים במזמור
ד. אסתר מן התורה מניין- גמרא הדורשת את שורשי ההתמודדות שהיתה בפורים כדברים שהיו מצויים עוד מימי התורה, במקרה של אסתר- מדרש שם- אסתר מלשון הסתרת פנים.
ה. דיון בשאלה מהו הסתר פנים- פנים- גילוי של הפנימיות, משה שזכה לגילוי פנים אל פנים, הארת פנים מול הסתר פנים, התעלמות, ניתוק הקשר, אולי ייאוש מהקשר ומיכולת השינוי של החטאים- אין עונש, אין תוכחה אלא הסתרה. הפניית עורף- אך הסתר פנים הוא לא העלמות אלא הנוכחות קיימת כל הזמן רק לא נראית.
ו. הבעש"ט פיתח את העניין לדיבור על 'הסתרה בתוך הסתרה'- שהמציאות הגלותית ולפעמים גם אצל כל אחד מאיתנו- יש מקומות שאנחנו אפילו לא יודעים שיש שם הסתרה- הסתר- אסתיר. הכפילות הזו היא הסתרת ההסתרה וכל א"א לתקן ולחזור בתשובה כי אפילו לא יודעים שיש ריחוק.
ז. היכן בחיינו אפשר אולי לנסות למצוא את ההסתרה של ההסתרה ולחשוף אותה? לפחות להתפלל על זה שיהיה גילוי אלוקות כמו בפורים...